6 намерени резултата

избрани теми:
Икономика и финанси 
одобрен

Информация за плащанията в СЕБРА по код за вид плащане за всеки работен ден - Национален фонд към министъра на финансите

Ежедневна информация за плащанията в СЕБРА по оперативните програми, съфинансирани от ЕФРР, КФ, ЕСФ и ФЕПН, двустранните програми за трансгранично сътрудничество по външните граници на ЕС (ТГС програми), ФМ на ЕИП и НФМ.
Функциите на дирекция „Национален фонд“, свързани с осигуряването на банковото обслужване на средствата от Европейския съюз и други донори, са определени в чл. 27 от Устройствения правилник на Министерството на финансите.
Част от отговорностите на дирекцията включват организация на разплащанията към бенефициенти чрез СЕБРА на всички органи, отговорни за финансовото управление на програмите и механизмите, чиито средства се съхраняват по банковите сметки на Национален фонд.
Приложената информация се изготвя на дневна база, като таблицата съдържа информация за плащанията към бенефициенти. Справката дава информация за извършените плащания в лева, за конкретната дата, посочена в нея.
Понятия и дефиниции:
- ЕФРР - Европейски фонд за регионално развитие;
- КФ – Кохезионен фонд;
- ЕСФ – Европейски социален фонд;
- ИМЗ – Инициатива за младежка заетост;
- ФЕПН – Фонд за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица;
- ФМ на ЕИП – Финансов механизъм на европейското икономическо пространство;
- НФМ – Норвежки финансов механизъм;
- ОП – Оперативна програма.

национален фонд плащания себра
одобрен

Информация за плащанията в СЕБРА общо за първостепенната система, по второстепенни системи/второстепенни разпоредители с бюджет и по код за вид плащане за всеки работен ден - Министерство на финансите

С цел осигуряване на публичност и прозрачност на изпълнението на бюджета на Министерството на финансите се публикува информация за ежедневните плащания в Системата за електронни бюджетни разплащания (СЕБРА).
Информацията обхваща извършените плащания за всеки работен ден на ниво първостепенна система и по код за вид плащане в СЕБРА.
В обхвата на публикуваната информация за плащанията в СЕБРА са администрацията на Министерството на финансите и второстепенните разпоредители с бюджет по бюджета на министерството, както следва:
- Национална агенция за приходите;
- Агенция „Митници“;
- Агенция за държавна финансова инспекция;
- Държавна комисия по хазарта;
- Изпълнителна агенция „Одит на средствата от Европейския съюз“;
- Агенция по обществени поръчки;
- Национален компенсационен жилищен фонд.

бюджет МФ плащания себра
одобрен

Финансово изпълнение на Европейски фонд за регионално развитие, Кохезионен фонд, Европейски социален фонд и Фонд за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица за програмен период 2014 – 2020 г.

Функциите на дирекция „Национален фонд“ в качеството ѝ на Сертифициращ орган и орган, отговорен за получаване на средствата по оперативните програми, съфинансирани от ЕФРР, ЕСФ, КФ, ИМЗ и ФЕПН на ЕС през периода 2014 – 2020 г., са определени в чл. 27 от Устройствения правилник на Министерството на финансите и Постановление № 79 на МС от 10.04.2014г.
Като Сертифициращ орган, дирекцията изпълнява своите функции в съответствие с изискванията на чл. 126 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 и чл. 33 от Регламент (ЕС) № 223/2014), а именно:
• сертифицира разходите и изготвя заявления за плащане по оперативните програми като удостоверява, че те са продукт на надеждни счетоводни системи и се основават на разходооправдателни документи, проверени от съответния Управляващ орган;
• за целите на сертификацията осигурява, предоставянето от Управляващите органи на адекватна информация относно прилаганите процедури по верификация на разходите и извършваните управленски проверки;
• отчита при сертификацията на разходите резултатите от всички одити, извършени от национални и европейски одитни и контролни органи;
• поддържа счетоводна информация в компютризирана форма за разходите, в това число за съответното публично финансиране, изплатено на бенефициентите по оперативните програми и декларирано към ЕК;
• поддържа счетоводна информация за подлежащите на възстановяване суми и на сумите, оттеглени в резултат на прекратяването на целия или на част от приноса за дадена операция;
• изготвя и изпраща на Комисията заявления за плащане по всяка оперативна програма, на основание на които Комисията възстановява направените от Република България разходи по ЕФРР, ЕСФ, КФ, ИМЗ и ФЕПН на ЕС;
• възстановява в бюджета на Съюза събраните суми преди приключването на оперативната програма, като ги приспада от следващ отчет за разходите;
• съставя годишните счетоводни отчети, посочени в член 59, параграф 5, буква а) от Финансовия регламент;
• удостоверява пълнотата, точността и достоверността на информацията в годишните счетоводни отчети, както и че разходите, вписани в тях, са в съответствие с приложимото законодателство и са били направени по проектите, избрани за финансиране в съответствие с критериите, одобрени за съответната оперативна програма.
Приложената информация се изготвя на месечна база от дирекция „Национален фонд“ в Министерство на финансите. Таблицата съдържа информация за бюджета на Оперативните програми 2014-2020, разпределен на европейско и национално финансиране, получените траншове от ЕК (авансови и междинни), изплатените средства на бенефициенти по програмите (европейско и национално финансиране) и декларираните пред ЕК разходи.
Справката дава информация за изпълнението по Оперативните програми 2014-2020 от началото на програмния период до последната дата, посочена в справката.
Понятия и дефиниции:
ЕФРР - Европейски фонд за регионално развитие
КФ – Кохезионен фонд;
ЕСФ – Европейски социален фонд;
ИМЗ – Инициатива за младежка заетост;
ФЕПН – Фонд за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица
ОП – Оперативна програма;
ЕК – Европейска комисия.
Мерна единица - евро

2014-2020 финансово изпълнение
одобрен

Финансово изпълнение по Структурните и Кохезионния фондове на ЕС за програмен период 2007 – 2013 г.

Дирекция „Национален фонд” в Министерство на финансите е определена за Сертифициращ орган и Орган, отговорен за получаване на средствата по Структурните фондове и Кохезионния фонд /СКФ/ с Решение на МС № 988 от 27.12.2005 г., както и с Устройствения правилник на Министерството на финансите.
Като Сертифициращ орган, дирекцията изпълнява своите функции в съответствие с изискванията на чл. 61 от Регламент Съвета (ЕС) № 1083/2006, а именно:
- изготвяне и изпращане на Европейската комисия на междинни и окончателни Сертификати, Отчети за разходите и Заявления за плащане за всяка оперативна програма;
- информацията, включена в междинните и окончателните Сертификати, Отчети за разходите и Заявления за плащане, която да е точна, резултат от надеждни счетоводни системи и изготвена на база на разходни документи, които могат да бъдат проверени за това, че декларираните разходи са извършени за операции, одобрени за финансиране съгласно критериите, приложими за оперативната програма и в съответствие с европейските и национални правила;
- осигуряване, за целите на сертификацията, на получаването на адекватна информация от Управляващия орган (УО) относно процедурите и верификацията на разходите, включени в Доклад по сертификация и Декларация за допустимите разходи.
Приложената информация се изготвя на месечна база от дирекция „Национален фонд“ в Министерство на финансите. Таблицата съдържа информация за бюджета на Оперативните програми 2007-2013, разпределен на европейско и национално финансиране, получените траншове от ЕК (авансови и междинни) и изплатените средства на бенефициенти по програмите (европейско и национално финансиране).
Справката дава информация за изпълнението на Оперативните програми 2007-2013 от началото на програмния период до последната дата, посочена в справката.
Понятия и дефиниции:
ЕФРР - Европейски фонд за регионално развитие
КФ – Кохезионен фонд;
ЕСФ – Европейски социален фонд;
ОП – Оперативна програма;
ЕК – Европейска комисия.
Мерна единица - евро

2007-2013 финансово изпълнение
одобрен

Макроикономическа прогноза – данни изготвяни два пъти в годината

Макроикономическата прогноза на Министерството на финансите се публикува два пъти годишно, през пролетта и есента. Това е официалната икономическа прогноза на правителството на Република България. Прогнозата се използва за разработването на държавния бюджет на страната и е част от редица важни документи като: Доклада за бюджета, Тригодишна бюджетна прогноза, Конвергентна програма.
Хоризонтът на прогнозата е текущата плюс следващите три години. Освен тук приложената таблица, която включва отчетни и прогнозни данни на основни макроикономически индикатори, на интернет страницата на Министерството на финансите се публикува и текстът на прогнозата, който включва анализ и графични изображения.

анализ икономическа политика прогноза
одобрен

Плащания в СЕБРА и други плащания в БНБ

Обхват на публикуваната ежедневна информация за плащанията на бюджета.
Информацията за съответния ден съдържа данни за следните плащания:
1. Плащания в СЕБРА
- Плащания от левови бюджетни сметки в Българска народна банка на първостепенните разпоредители с бюджет по държавния бюджет, Националния осигурителен институт, Националната здравноосигурителна каса, Българската национална телевизия, Българското национално радио, Българската телеграфна агенция, бюджетните организации по чл.13, ал. 4 от Закона за публичните финанси, включени в единната сметка;
- Плащания от левови сметки за средствата от Европейския съюз в Българска народна банка – Национален фонд, Държавен фонд „Земеделие” – Разплащателна агенция, сметка към министъра на финансите за средствата от продажбата на предписани емисионни единици по § 10, ал. 1 от Закона за публичните финанси;
- Предоставени трансфери/субсидии/временни безлихвени заеми от централния бюджет за общините:
- обща субсидия за делегираните от държавата дейности;
- трансфери за местни дейности;
- целева субсидия за капиталови разходи;
- други целеви трансфери;
- временни безлихвени заеми.
2. Други плащания
- Субсидии и капиталови трансфери за нефинансови предприятия и организации с нестопанска цел;
- Плащания по обслужване на държавния дълг (лихви и главници);
- Вноска в общия бюджет на ЕС;
- Разходи, свързани с обслужване на сметки и плащания и др.
Първостепенни разпоредители с бюджет в съответствие с чл. 11, ал. 3 от Закона за публичните финанси са разпоредителите, които съставят, изпълняват и отчитат бюджет и са определени като такива със закон.
Всеки първостепенен разпоредител с бюджет, заедно с неговите подчинени структури от второ и трето ниво (ако има такива) образува система на първостепенен разпоредител или т.нар. „първостепенна система”.
Подробна информация относно технологията на извършване на плащанията в СЕБРА се съдържа в Указание на Българска народна банка и Министерство на финансите 03-13009 от 2009 г. „Обслужване на сметки на бюджетни предприятия и бюджетни плащания”.
Първостепенните разпоредители с бюджет, включени в СЕБРА, публикуват ежедневно на интернет страницата си информация за плащанията в СЕБРА общо за първостепенната система, по второстепенни разпоредители с бюджет и по код за вид плащане за всеки работен ден по реда на чл. 68, ал. 3 от ПМС № 8/2015 г. Информацията се публикува по отделни първостепенни системи и по код за вид плащане в СЕБРА най-късно до края на следващия работен ден.
Информацията за всеки работен ден на текущата година се съхранява на съответната интернет страница за срок не по-кратък от 31 март на следващата година.



бюджет плащания