664 намерени резултати

избрани теми:
Икономика и финанси 
одобрен

Информация за плащанията в СЕБРА общо за първостепенната система, по второстепенни системи/второстепенни разпоредители с бюджет и по код за вид плащане за всеки работен ден - Министерство на финансите

С цел осигуряване на публичност и прозрачност на изпълнението на бюджета на Министерството на финансите се публикува информация за ежедневните плащания в Системата за електронни бюджетни разплащания (СЕБРА).
Информацията обхваща извършените плащания за всеки работен ден на ниво първостепенна система и по код за вид плащане в СЕБРА.
В обхвата на публикуваната информация за плащанията в СЕБРА са администрацията на Министерството на финансите и второстепенните разпоредители с бюджет по бюджета на министерството, както следва:
- Национална агенция за приходите;
- Агенция „Митници“;
- Агенция за държавна финансова инспекция;
- Държавна комисия по хазарта;
- Изпълнителна агенция „Одит на средствата от Европейския съюз“;
- Агенция по обществени поръчки;
- Национален компенсационен жилищен фонд.

бюджет МФ плащания себра
одобрен

Плащания в СЕБРА и други плащания в БНБ

Обхват на публикуваната ежедневна информация за плащанията на бюджета.

Информацията за съответния ден съдържа данни за следните плащания:
1. Плащания чрез СЕБРА
- Плащания от левови бюджетни сметки в Българската народна банка на първостепенните разпоредители с бюджет по държавния бюджет, Националния осигурителен институт и администрираните от него бюджети на социалноосигурителните фондове, Националната здравноосигурителна каса, Българската национална телевизия, Българското национално радио, Българската телеграфна агенция, Българската академия на науките и на държавните висши училища;
- Плащания от левови сметки в Българска народна банка за средствата от Европейския съюз (вкл. националното съфинансиране) на Националния фонд към министъра на финансите, на Държавен фонд „Земеделие” и други сметки за средствата от Европейския съюз по чл. 142, ал. 2 от Закона за публичните финанси;
- Плащания на включените в СЕБРА други бюджетни организации по чл. 13, ал. 3 и ал. 4 от Закона за публичните финанси, включени в единната сметка.
- Предоставени трансфери/субсидии/временни безлихвени заеми от централния бюджет за общините:
-обща субсидия за делегираните от държавата дейности;
-трансфери за местни дейности;
-целева субсидия за капиталови разходи;
-други целеви разходи, включително за местни дейности;
-временни безлихвени заеми.
2. Други извършени плащания
- Субсидии и други текущи трансфери за нефинансови предприятия, капиталови трансфери за нефинансови предприятия и юридически лица с нестопанска цел (със ЗДБРБ за 2020 г. субсидии и други текущи трансфери за юридически лица с нестопанска цел, субсидии и други текущи трансфери за нефинансови предприятия и капиталов трансфер за БЧК са включени в бюджетите на съответните първостепенни разпоредители с бюджет);
- Плащания по обслужване на държавния дълг (лихви и главници);
- Вноска в общия бюджет на ЕС;
- Разходи, свързани с обслужване на сметки и плащания и др.
Първостепенни разпоредители с бюджет в съответствие с чл. 11, ал. 3 от Закона за публичните финанси са разпоредителите, които съставят, изпълняват и отчитат бюджет и са определени като такива със закон.
Всеки първостепенен разпоредител с бюджет, заедно с неговите подчинени структури от второ и трето ниво (ако има такива) образува система на първостепенен разпоредител или т. нар. „първостепенна система”.

Информацията се публикува по отделни първостепенни системи и по код за вид плащане в СЕБРА най-късно до края на следващия работен ден.

Информацията за всеки работен ден на текущата година се съхранява на съответната интернет страница за срок, не по-кратък от 31 март на следващата година.

Подробна информация относно технологията на извършване на плащанията в СЕБРА се съдържа в Указание на Българска народна банка и Министерство на финансите „Обслужване на сметки на бюджетни предприятия и бюджетни плащания”.
Първостепенните разпоредители с бюджет, включени в СЕБРА, публикуват ежедневно на интернет страницата си информация за плащанията в СЕБРА общо за първостепенната система, по второстепенни разпоредители с бюджет и по код за вид плащане за всеки работен ден по реда на чл. 68, ал. 3 от Постановление № 8 на Министерския съвет от 2015 г. С Постановление № 299 на Министерския съвет от 2016 г., изм. с § 1 от заключителните разпоредби на Постановление № 332 на Министерския съвет от 2017 г., е приета на Наредба за определяне на реда, начина, сроковете и обхвата на подлежащата на публикуване информация от СЕБРА.

бюджет плащания
одобрен

Информация за плащанията в СЕБРА в системата на МОН

Информация за плащанията в СЕБРА в системата на МОН

плащания себра мон
одобрен

Информация за плащанията в СЕБРА общо за първостепенната система и по второстепенни разпоредители с бюджет за 2020 г.

С цел осигуряване на публичност и прозрачност на изпълнението на бюджета на Министерството на земеделието, храните и горите се публикува информация за ежедневните плащания в Системата за електронни бюджетни разплащания (СЕБРА). Информацията обхваща извършените плащания за всеки работен ден на ниво първостепенна система и по код за вид плащане в СЕБРА. В обхвата на публикуваната информация за плащанията в СЕБРА са администрацията на МЗХГ и второстепенните разпоредители с бюджет в системата на министерството.

бюджет
одобрен

Информация за плащанията в СЕБРА за всеки работен ден

Ежедневна информация за плащанията в СЕБРА.

плащания себра МВР
одобрен

Консолидирана фискална програма и национални бюджети – информация на месечна база

Данните се публикуват на Интернет страницата на Министерството на финансите, съгласно предварително обявен Календар, който може да бъде намерен на следния адрес: http://www.minfin.bg/bg/613 (Календар за публикуване на статистическа информация по изпълнението на бюджета).
Период на обновяване - месечно.
Консолидираната фискална програма (КФП) е система от обобщени показатели по централния бюджет и по бюджетите, сметките за средствата от Европейския съюз и сметките за чужди средства на бюджетните организации. КФП включва:
• Държавен бюджет – обхваща централния бюджет, бюджетите на държавните органи – министерствата и ведомствата, самостоятелните бюджети на Народното събрание и на съдебната власт и бюджета на Сметната палата;
• Бюджетите на държавните висши училища, на Българската академия на науките, на Българската национална телевизия, на Българското национално радио, на Българската телеграфна агенция, на бюджетните организации по чл. 13 ал. 4 от Закона за публичните финанси
• Бюджетите на социалноосигурителните фондове – обхващат бюджетите на държавното обществено осигуряване и на Националната здравноосигурителна каса;
• Самостоятелните бюджети на общините;
• Сметки за средствата от Европейския съюз – финансово-правна форма за получаване, разпределяне и разходване чрез тях от бюджетните организации администрират () на средствата от Европейския съюз и свързаното с тях национално съфинансиране.
• Други сметки – обхващат сметките за чужди средства и средствата по други международни програми на първостепенните разпоредители с бюджет
Основните показатели на КФП са приходите, помощите и даренията, разходите, бюджетните взаимоотношения, бюджетното салдо и финансирането на бюджетното салдо. Планирането, изпълнението и отчитането на показателите по консолидираната фискална програма се извършва на касова основа.
• „Приходи“ - паричните постъпления за съответната бюджетна година от: данъци, осигурителни вноски, други вноски, такси , глоби, санкции и неустойки, конфискувани активи, лихви, дивиденти и други доходи от финансови активи, както и всички други парични нетни постъпления на бюджетните организации, които произтичат от реализация и използване на нефинансови активи и предоставяне на услуги. Приходите се делят на две групи:
• „Данъчни приходи“ – представляват основната част от приходите в държавния и общинските бюджети. Най-значими на централно ниво са приходите от данъците по ЗКПО, ЗДДФЛ, ЗДДС, социално и здравно осигурителните вноски, акцизите и митата.
• „Неданъчни приходи“ – приходи и доходи от собственост; държавни, общински и съдебни такси; глоби, санкции и неустойки; постъпления от продажбата на нефинансови активи; приходи от концесии; приходи от лицензии за ползване на държавни/общински активи.
• „Помощи и дарения“ – средствата от Европейския съюз и по други международни програми и договори, които се предоставят безвъзмездно по съответните бюджети и/или сметки за средства от Европейския съюз, както и всички други безвъзмездно предоставени на бюджетните организации средства, които не са глоби, санкции, неустойки или конфискувани активи.
• „Разходи“ – плащанията за съответната бюджетна година, основно класифицирани като:
• „Текущи разходи“ – заплати и възнаграждения за персонала; социални и здравно-осигурителни вноски; издръжка; лихви; социални разходи, стипендии; субсидии и др.;
• „Капиталови разходи – за придобиване на материални и нематериални дълготрайни активи (ДМА и НДА); за основен ремонт на ДМА; придобиване на земя; капиталови трансфери (за нефинансови предприятия; за финансови институции, домакинства; за организации с нестопанска цел).
• „Бюджетни взаимоотношения“
• „Трансфери (субсидии/ вноски, временни заеми) от/за ЦБ (нето)“ –безвъзмездно прехвърляне на парични средства между централния бюджет, бюджетите, сметките за средства от Европейския съюз и сметките за чужди средства;
• „Временни безлихвени заеми“ – отпуснатите и подлежащи на възстановяване парични средства между централния бюджет, бюджетите и сметките за средства от Европейския съюз, с изключение на средствата по чл. 154, ал. 16 и 17 от ЗПФ. За целите на бюджетирането и отчетността временните безлихвени заеми се представят като трансфери.
• „Вноска в общия бюджет на ЕС“ – съгласно чл. 57 от ЗПФ размерът на вноската от централния бюджет в общия бюджет на Европейския съюз се одобрява със закона за държавния бюджет за съответната година и се определя в съответствие с европейското законодателство относно системата на собствените ресурси на Европейските общности.
• “Бюджетно салдо” (дефицит "-" / излишък "+") - разликата между приходите, помощите и даренията, разходите и бюджетните взаимоотношения. Положителното бюджетно салдо е излишък, а отрицателното бюджетно салдо – дефицит.
• “Финансиране на бюджетното салдо (операции с финансови активи и пасиви)” – постъпленията и плащанията, произтичащи от: поемането и погасяването на дълга, постъпленията от приватизация, операциите с чужди средства, операциите по придобиването и реализирането на финансови активи и пасиви, несвързани с приходи и разходи, както и изменението в наличността на паричните средства за съответната бюджетна година, включително от преоценка на наличните парични средства в чуждестранна валута. Финансирането е равно на бюджетното салдо с противоположен знак.

Нормативна база, свързана с изготвянето и публикуването на информация по изпълнението на КФП: Закон за публичните финанси (ЗПФ), в т.ч. указанията на министъра на финансите на основание чл. 133, ал. 5 от ЗПФ.; Закон за държавния бюджет на Република България; Закон за счетоводството; Закон за достъпа до обществена информация.

РМС 2014/2016