21 намерени резултата

одобрен

График за възлагане на планираните обществените поръчки за нуждите на Министерство на финансите през 2020 г.

Източник на данните е Министерството на финансите.

Обновяване на данните се прави веднъж годишно през текущата година.

Форматът на предоставяне на информацията е в .csv.

Таблицата съдържа график за възлагане на планираните обществени поръчки за доставки, услуги и строителство – обект на обществени поръчки, които предстои да бъдат стартирани през 2020 г. от Министерството на финансите /МФ/. В таблицата е посочен и редът за възлагане на ОП/видът на процедурите.

Нормативна база: Закон за обществените поръчки /ЗОП/; Правилник за прилагане на Закона за обществените поръчки /ППЗОП/

Понятия и дефиниции:
МФ – Министерство на финансите;
ЗОП - Закон за обществените поръчки;
ППЗОП - Правилник за прилагане на Закона за обществените поръчки.

МФ обществени поръчки
одобрен

Информация за плащанията в СЕБРА общо за първостепенната система, по второстепенни системи/второстепенни разпоредители с бюджет и по код за вид плащане за всеки работен ден - Министерство на финансите

С цел осигуряване на публичност и прозрачност на изпълнението на бюджета на Министерството на финансите се публикува информация за ежедневните плащания в Системата за електронни бюджетни разплащания (СЕБРА).
Информацията обхваща извършените плащания за всеки работен ден на ниво първостепенна система и по код за вид плащане в СЕБРА.
В обхвата на публикуваната информация за плащанията в СЕБРА са администрацията на Министерството на финансите и второстепенните разпоредители с бюджет по бюджета на министерството, както следва:
- Национална агенция за приходите;
- Агенция „Митници“;
- Агенция за държавна финансова инспекция;
- Държавна комисия по хазарта;
- Изпълнителна агенция „Одит на средствата от Европейския съюз“;
- Агенция по обществени поръчки;
- Национален компенсационен жилищен фонд.

бюджет МФ плащания себра
одобрен

Информация за плащанията в СЕБРА по код за вид плащане за всеки работен ден - Национален фонд към министъра на финансите

Ежедневна информация за плащанията в СЕБРА по оперативните програми, съфинансирани от ЕФРР, КФ, ЕСФ и ФЕПН, двустранните програми за трансгранично сътрудничество по външните граници на ЕС (ТГС програми), ФМ на ЕИП и НФМ.
Функциите на дирекция „Национален фонд“, свързани с осигуряването на банковото обслужване на средствата от Европейския съюз и други донори, са определени в чл. 27 от Устройствения правилник на Министерството на финансите.
Част от отговорностите на дирекцията включват организация на разплащанията към бенефициенти чрез СЕБРА на всички органи, отговорни за финансовото управление на програмите и механизмите, чиито средства се съхраняват по банковите сметки на Национален фонд.
Приложената информация се изготвя на дневна база, като таблицата съдържа информация за плащанията към бенефициенти. Справката дава информация за извършените плащания в лева, за конкретната дата, посочена в нея.
Понятия и дефиниции:
- ЕФРР - Европейски фонд за регионално развитие;
- КФ – Кохезионен фонд;
- ЕСФ – Европейски социален фонд;
- ИМЗ – Инициатива за младежка заетост;
- ФЕПН – Фонд за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица;
- ФМ на ЕИП – Финансов механизъм на европейското икономическо пространство;
- НФМ – Норвежки финансов механизъм;
- ОП – Оперативна програма.

национален фонд плащания себра
одобрен

Консолидирана фискална програма и национални бюджети – информация на месечна база

Данните се публикуват на Интернет страницата на Министерството на финансите, съгласно предварително обявен Календар, който може да бъде намерен на следния адрес: http://www.minfin.bg/bg/613 (Календар за публикуване на статистическа информация по изпълнението на бюджета).
Период на обновяване - месечно.
Консолидираната фискална програма (КФП) е система от обобщени показатели по централния бюджет и по бюджетите, сметките за средствата от Европейския съюз и сметките за чужди средства на бюджетните организации. КФП включва:
• Държавен бюджет – обхваща централния бюджет, бюджетите на държавните органи – министерствата и ведомствата, самостоятелните бюджети на Народното събрание и на съдебната власт и бюджета на Сметната палата;
• Бюджетите на държавните висши училища, на Българската академия на науките, на Българската национална телевизия, на Българското национално радио, на Българската телеграфна агенция, на бюджетните организации по чл. 13 ал. 4 от Закона за публичните финанси
• Бюджетите на социалноосигурителните фондове – обхващат бюджетите на държавното обществено осигуряване и на Националната здравноосигурителна каса;
• Самостоятелните бюджети на общините;
• Сметки за средствата от Европейския съюз – финансово-правна форма за получаване, разпределяне и разходване чрез тях от бюджетните организации администрират () на средствата от Европейския съюз и свързаното с тях национално съфинансиране.
• Други сметки – обхващат сметките за чужди средства и средствата по други международни програми на първостепенните разпоредители с бюджет
Основните показатели на КФП са приходите, помощите и даренията, разходите, бюджетните взаимоотношения, бюджетното салдо и финансирането на бюджетното салдо. Планирането, изпълнението и отчитането на показателите по консолидираната фискална програма се извършва на касова основа.
• „Приходи“ - паричните постъпления за съответната бюджетна година от: данъци, осигурителни вноски, други вноски, такси , глоби, санкции и неустойки, конфискувани активи, лихви, дивиденти и други доходи от финансови активи, както и всички други парични нетни постъпления на бюджетните организации, които произтичат от реализация и използване на нефинансови активи и предоставяне на услуги. Приходите се делят на две групи:
• „Данъчни приходи“ – представляват основната част от приходите в държавния и общинските бюджети. Най-значими на централно ниво са приходите от данъците по ЗКПО, ЗДДФЛ, ЗДДС, социално и здравно осигурителните вноски, акцизите и митата.
• „Неданъчни приходи“ – приходи и доходи от собственост; държавни, общински и съдебни такси; глоби, санкции и неустойки; постъпления от продажбата на нефинансови активи; приходи от концесии; приходи от лицензии за ползване на държавни/общински активи.
• „Помощи и дарения“ – средствата от Европейския съюз и по други международни програми и договори, които се предоставят безвъзмездно по съответните бюджети и/или сметки за средства от Европейския съюз, както и всички други безвъзмездно предоставени на бюджетните организации средства, които не са глоби, санкции, неустойки или конфискувани активи.
• „Разходи“ – плащанията за съответната бюджетна година, основно класифицирани като:
• „Текущи разходи“ – заплати и възнаграждения за персонала; социални и здравно-осигурителни вноски; издръжка; лихви; социални разходи, стипендии; субсидии и др.;
• „Капиталови разходи – за придобиване на материални и нематериални дълготрайни активи (ДМА и НДА); за основен ремонт на ДМА; придобиване на земя; капиталови трансфери (за нефинансови предприятия; за финансови институции, домакинства; за организации с нестопанска цел).
• „Бюджетни взаимоотношения“
• „Трансфери (субсидии/ вноски, временни заеми) от/за ЦБ (нето)“ –безвъзмездно прехвърляне на парични средства между централния бюджет, бюджетите, сметките за средства от Европейския съюз и сметките за чужди средства;
• „Временни безлихвени заеми“ – отпуснатите и подлежащи на възстановяване парични средства между централния бюджет, бюджетите и сметките за средства от Европейския съюз, с изключение на средствата по чл. 154, ал. 16 и 17 от ЗПФ. За целите на бюджетирането и отчетността временните безлихвени заеми се представят като трансфери.
• „Вноска в общия бюджет на ЕС“ – съгласно чл. 57 от ЗПФ размерът на вноската от централния бюджет в общия бюджет на Европейския съюз се одобрява със закона за държавния бюджет за съответната година и се определя в съответствие с европейското законодателство относно системата на собствените ресурси на Европейските общности.
• “Бюджетно салдо” (дефицит "-" / излишък "+") - разликата между приходите, помощите и даренията, разходите и бюджетните взаимоотношения. Положителното бюджетно салдо е излишък, а отрицателното бюджетно салдо – дефицит.
• “Финансиране на бюджетното салдо (операции с финансови активи и пасиви)” – постъпленията и плащанията, произтичащи от: поемането и погасяването на дълга, постъпленията от приватизация, операциите с чужди средства, операциите по придобиването и реализирането на финансови активи и пасиви, несвързани с приходи и разходи, както и изменението в наличността на паричните средства за съответната бюджетна година, включително от преоценка на наличните парични средства в чуждестранна валута. Финансирането е равно на бюджетното салдо с противоположен знак.

Нормативна база, свързана с изготвянето и публикуването на информация по изпълнението на КФП: Закон за публичните финанси (ЗПФ), в т.ч. указанията на министъра на финансите на основание чл. 133, ал. 5 от ЗПФ.; Закон за държавния бюджет на Република България; Закон за счетоводството; Закон за достъпа до обществена информация.

одобрен

Макроикономическа прогноза – данни изготвяни два пъти в годината

Макроикономическата прогноза на Министерството на финансите се публикува два пъти годишно, през пролетта и есента. Това е официалната икономическа прогноза на правителството на Република България. Прогнозата се използва за разработването на държавния бюджет на страната и е част от редица важни документи като: Доклада за бюджета, Тригодишна бюджетна прогноза, Конвергентна програма.
Хоризонтът на прогнозата е текущата плюс следващите три години. Освен тук приложената таблица, която включва отчетни и прогнозни данни на основни макроикономически индикатори, на интернет страницата на Министерството на финансите се публикува и текстът на прогнозата, който включва анализ и графични изображения.

анализ икономическа политика прогноза
одобрен

Обем на вторичния пазар за целите на изпълнението по т. 2 от Критериите за избор на първични дилъри на ДЦК – 2020 г.

Източник на данните Министерството на финансите, дирекция „Държавен дълг“

Обновяване на данните Ежемесечно, до 3-ия работен ден следващ края на отчетния период

Формат на предоставяне на информацията .csv

Описание на данните Таблицата съдържа информация за всички видове сделки с ДЦК, съгласно чл. 16, ал. 1, т. 1-3 от Наредба № 5 от 2007 г., които са сключени на пазара между участниците в ЕСРОТ, между участниците в ЕСРОТ и клиенти и между клиенти на различни участници в ЕСРОТ (виж Приложение „Сделки, които се включват при изчисляването на обема на вторичния пазар на ДЦК за целите на изпълнението по т. 2 от Критериите“ от Указания относно отчитането на Критериите за избор на Първични дилъри на ДЦК (№ УК-4/14.12.2013 г.)).

В първа колона е посочен периодът, във втора колона е посочен обемът в лева.

Обемът на вторичния пазар на ДЦК е изчислен на база на Указания относно отчитането на Критериите за избор на Първични дилъри на ДЦК (№ УК-4/14.12.2013 г.), въз основа на наличната информация за сделките с ДЦК на участниците в системата ЕСРОТ.

Нормативна база: Указания относно отчитането на Критериите за избор на Първични дилъри на ДЦК (№УК-4/14.12.2013 г.)

Понятия и дефиниции 1. Обем на вторичния пазар за целите на изпълнението по т. 2 от Критериите за избор на първични дилъри на ДЦК;
2. ДЦК – държавни ценни книжа;
3. ЕСРОТ – Електронна система за регистриране и обслужване на търговията с ДЦК, съгл. чл. 2, ал. 4, т.3 от Наредба № 5 от 2007 г.

МФ ДЦК